دانلود اقدام پژوهی تأثیرآموزش شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات IT بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان - تحقیق مقاله پروژه
دانلود اقدام پژوهی تأثیرآموزش شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات IT بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
دانلود اقدام پژوهی تأثیرآموزش شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات IT بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

دانلود اقدام پژوهی تأثیرآموزش شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT ) بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

 اقدام پژوهی تأثیرآموزش شیمی با استفاده از  فناوری اطلاعات ( IT )  بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزاناقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد.فرمت فایل: ورد قابل ویرایشتعداد صفحات: 47     فهرست مطالبچكيده مقدمه توصيف وضعيت موجود و تشخيص مسئله گردآوري اطلاعات (شواهد1)گردآوري اطلاعات (شواهد1)، مرحله اول  تجزيه و تحليل نتايج، مرحله اول  اجراي راه حل، مرحله اول  گرد آوري اطلاعات (شواهد2)، مرحله اول  تجزيه و تحليل نتايج، مرحله اول  گردآوري اطلاعات (شواهد1)، مرحله دوم پيشينه تحقيقات  نوآوري و تحول در كلاس درس   استفاده از CD هاي آموزشي در تدريس   استفاده از وبلاگ آموزشي در تدريس   استفاده از روش فعال ياددهي –  يادگيري مبتني بر ICT اجراي راه حل ، مرحله دوم گرد آوري اطلاعات (شواهد2)، مرحله دوم تجزيه و تحليل نتايج، مرحله دوم گردآوري اطلاعات (شواهد1)، مرحله سوم اجراي راه حل، مرحله سوم گردآوري اطلاعات (شواهد2) و تجزيه و تحليل، مرحله سوم نتايج حاصل از اقدام نتيجه گيري و پيشنهادات  منابع مورد استفاده: چكيدهبهره مندي انسان از هوش و استعدادهاي خدادادي، از ديرباز او را بر آن داشته است كه با مشاهده جلوه هاي شگفت انگيز طبيعت، عزمي جزم و انگيزه اي قدرتمند در جهت آگاهي يافتن از دانش و فناوري هاي روز داشته باشد و در راستاي تحقق هر چه بيش تر اهداف علمي – آموزشي گام بردارد. امروزه اندوختن معلومات در امر ياددهي – يادگيري به تنهايي كافي نيست و نوعي غفلت و بازماندن از كاروان هميشه شتابان علم است. بنابراين استفاده از ابزارها و فناوري هاي جديد در برنامه ريزي آموزشي امري بس ضروري مي باشد. چنان كه، برنامه ريزان و معلمان در تلاشند تا از اين ابزارها براي غنا بخشيدن به روش هاي ياددهي – يادگيري بهره جويند و بستري پويا را براي دانش آموزان فراهم آورند.درس شيمي از دروسي است كه درك مفاهيم آن از ديد دبيران و دانش آموزان دشوار است و معمولاً نگرش مثبت نسبت به آن وجود ندارد. درس شيمي به دليل ويژگي آزمايشگاهي و كاربردي بودن، قابليت بالايي براي ارائه مفاهيم، باشبيه سازي و پويانمايي (انيميشن) رايانه اي دارد. در واقع بسياري از مفاهيم را كه نشان دادن آن ها حتي در آزمايشگاه دشوار يا غيرممكن است، مانند: حركت مولكول هاي گاز، حركت ذرات باردار درون يك محلول، ساختار مولكولي تركيبات، .... را مي توان با شبيه سازي رايانه اي به آساني قابل ارائه كرد. بنابراين بهره گيري از رايانه در كلاس درس موجب افزايش يادگيري و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مي شود. يكي از بارزترين تأثيرات بهره گيري از رايانه، تعامل فراگيران با...

دانلود اقدام پژوهی تأثیرآموزش شیمی با استفاده از  فناوری اطلاعات ( IT )  بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

 اقدام پژوهی تأثیرآموزش شیمی با استفاده از  فناوری اطلاعات ( IT )  بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد.

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 47

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چكيده 

مقدمه 

توصيف وضعيت موجود و تشخيص مسئله 

گردآوري اطلاعات (شواهد1)

گردآوري اطلاعات (شواهد1)، مرحله اول  

تجزيه و تحليل نتايج، مرحله اول  

اجراي راه حل، مرحله اول  

گرد آوري اطلاعات (شواهد2)، مرحله اول  

تجزيه و تحليل نتايج، مرحله اول  

گردآوري اطلاعات (شواهد1)، مرحله دوم 

پيشينه تحقيقات  

نوآوري و تحول در كلاس درس   

استفاده از CD هاي آموزشي در تدريس   

استفاده از وبلاگ آموزشي در تدريس   

استفاده از روش فعال ياددهي –  يادگيري مبتني بر ICT 

اجراي راه حل ، مرحله دوم 

گرد آوري اطلاعات (شواهد2)، مرحله دوم 

تجزيه و تحليل نتايج، مرحله دوم 

گردآوري اطلاعات (شواهد1)، مرحله سوم 

اجراي راه حل، مرحله سوم 

گردآوري اطلاعات (شواهد2) و تجزيه و تحليل، مرحله سوم 

نتايج حاصل از اقدام 

نتيجه گيري و پيشنهادات  

منابع مورد استفاده:

 

چكيده

بهره مندي انسان از هوش و استعدادهاي خدادادي، از ديرباز او را بر آن داشته است كه با مشاهده جلوه هاي شگفت انگيز طبيعت، عزمي جزم و انگيزه اي قدرتمند در جهت آگاهي يافتن از دانش و فناوري هاي روز داشته باشد و در راستاي تحقق هر چه بيش تر اهداف علمي – آموزشي گام بردارد. امروزه اندوختن معلومات در امر ياددهي – يادگيري به تنهايي كافي نيست و نوعي غفلت و بازماندن از كاروان هميشه شتابان علم است. بنابراين استفاده از ابزارها و فناوري هاي جديد در برنامه ريزي آموزشي امري بس ضروري مي باشد. چنان كه، برنامه ريزان و معلمان در تلاشند تا از اين ابزارها براي غنا بخشيدن به روش هاي ياددهي – يادگيري بهره جويند و بستري پويا را براي دانش آموزان فراهم آورند.

درس شيمي از دروسي است كه درك مفاهيم آن از ديد دبيران و دانش آموزان دشوار است و معمولاً نگرش مثبت نسبت به آن وجود ندارد. درس شيمي به دليل ويژگي آزمايشگاهي و كاربردي بودن، قابليت بالايي براي ارائه مفاهيم، باشبيه سازي و پويانمايي (انيميشن) رايانه اي دارد. در واقع بسياري از مفاهيم را كه نشان دادن آن ها حتي در آزمايشگاه دشوار يا غيرممكن است، مانند: حركت مولكول هاي گاز، حركت ذرات باردار درون يك محلول، ساختار مولكولي تركيبات، .... را مي توان با شبيه سازي رايانه اي به آساني قابل ارائه كرد. بنابراين بهره گيري از رايانه در كلاس درس موجب افزايش يادگيري و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مي شود. يكي از بارزترين تأثيرات بهره گيري از رايانه، تعامل فراگيران با يكديگر و با معلم است.

البته هنوز در ميان صاحبنظران، در زمينه سودمندي بهره گيري از رايانه در آموزش و يادگيري اختلاف نظرهايي وجود دارد، زيرا برخي از آنان رويكرد به اين مقوله را تنها موجي گذرا مي دانند و در مورد تأثير عميق و واقعي آن ترديد دارند و برخي ديگر رؤياي مدرسه هوشمند، مدرسه بدون ديوار، مدرسه مجازي و .... در سر مي پرورانند.

در اين طرح اقدام پژوهي سعي بر اين بوده است كه در عصر اطلاعات و ارتباطات با جهاني شدن آموزش شيمي همگام شوم. بنابراين در پي روشي براي تلفيق فناوري هاي نو در امر تدريس بودم. به دليل حساسيت هاي خاص كتاب شيمي2، و وجود مطالب حجيم و سنگين در اين كتاب، تصميم گرفتم كه امسال  اين روش را در كلاس دوم رياضي انجام دهم. لازم به ذكر است اين روش البته با كمي تفاوت سال قبل در كلاس اول انجام شد كه نتيجه خوبي داشت.

در انجام اين طرح مشكلات بسياري سر راهم بود كه با ترفندهاي مختلف آن ها را از سر راه خود برداشتم و جو مناسبي را در كلاس به وجود آوردم. مشكل عمده اي كه داشتم اين بود كه روش هاي تدريس سنتي بخصوص در درس شيمي بيشتر از هر روش ديگري مورد قبول همگان بود، درنتيجه مي بايست روش سنتي را با فناوري هاي نو و از جمله IT و ICT ادغام مي كردم. با در نظر گرفتن شرايط حاكم بر مدرسه محتاطانه عمل نمودم. دانش آموزان را بدون آن كه متوجه شوند آهسته آهسته درگير فناوري هاي نو از جمله IT كردم.

نتيجه كاملاً رضايتبخش بود. علاقمندي دانش آموزان به قدري زياد بود كه مجبور بودم بيشتر وقت و زمان خود را صرف مطالعه براي بهره وري مفيدتر از رايانه و اينترنت كنم. ضمناً زمان بيشتري را صرف بررسي تكاليف دانش آموزانم نمايم. به اين ترتيب توانستم با جهاني شدن آموزش شيمي همگام شوم و دانش آموزاني فعال، محقق، پويا و آشنا به فناوري نو تربيت كنم. نظر آن ها را نسبت به درس شيمي مثبت كنم و اطلاعات علمي آن ها را به روز كرده و افزايش دهم.



قیمت: 2,500 تومان

پس از پرداخت لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار میگیرد و میتوانید آن دانلود کنید، همچنین لینک دانلود به ایمیل شما نیز ارسال می شود.





سایر محصولات :

پاورپوینت خلاصه ای از مطالب کتاب اجتماعی سوم راهنمایی


پاورپوینت خطرات ناشي از حريق


پاورپوینت خصوصی سازی در ورزش ایران


پاورپوینت خشم در كودكان


پاورپوینت خرس و خرس قطبی


پاورپوینت در مورد خدمت کردن


پاورپوینت حکومت سربداران نخستین حکومت شیعی درایران


پاورپوینت حقوق و دستمزد


پاورپوینت حقوق و تکالیف مردم در قانون مدیریت خدمات کشوری


پاورپوینت حقوق جزا و جرم شناسی


گزارش کارآموزی مدیریت کارعملی در آموزشگاه


دانلود تحقیق در مورد انبار داری


دانلود فایل ورد درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی مقایسه ی عددها


اقدام پژوهی برطرف کردن لکنت زبان دانش آموز


دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم کلاس درس علوم تجربی را برای فراگیرانم شاد و جذاب نمایم؟


دانلود پاورپوینت نظریه شناختی ژان پیــاژه


دانلود پاورپوینت غار علي صدر همدان


دانلود پاورپوینت درس14هدیه پنجم دبستان بزرگ مرد تاریخ


اقدام پژوهی درس زبان انگلیسی پایه هشتم، یادگیری مفاهیم درس


اقدام پژوهی برطرف کردن لکنت زبان دانش آموز



کلمات کلیدی :مرحله اولnbsp nbsp گردآوري اطلاعات شواهد1 تحليل نتايج مرحله اطلاعات شواهد1 مرحله nbsp nbsp استفاده آوري اطلاعات شواهد2 دانش آموزان nbsp nbsp گردآوري اطلاعات اولnbsp nbsp فناوري هاي مرحله اولnbsp اطلاعات شواهد1 درس شيمي مرحله اطلاعات استفاده آموزان رايانه فناوري گردآوري يادگيري دانلود اقدام پژوهی تأثیرآموزش شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT ) بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزانمرحله اولnbsp nbsp گردآوري اطلاعات شواهد1 تحليل نتايج مرحله اطلاعات شواهد1 مرحله nbsp nbsp استفاده آوري اطلاعات شواهد2 دانش آموزان nbsp nbsp گردآوري اطلاعات اولnbsp nbsp فناوري هاي مرحله اولnbsp اطلاعات شواهد1 درس شيمي مرحله اطلاعات استفاده آموزان رايانه فناوري گردآوري يادگيري
سایر محصولات